23 Februari

Kan börja med ett grattis till min Farmor idag!!
Så...
Idag gick jag upp klockan 11, för jag skulle in till stan med emelie och sätta dit tandsmycke. Det blev en lite bunny.
Efter det så skulle jag på sminkkurs klockan 3. Så jag och emelie stannade på donken vid kungsan eftersom make up store ligger typ 2 minuter ifrån.
Jag hade kurs i typ en timme, det var riktigt kul faktiskt! Det är grejer man inte tänker på när man sminkar sig själv. Vi började med att tvätta bort de lilla sminket jag hade, sen massa krämer och sånt efter. Sen började vi med basen. Alltså: cover mix , puder , fundation , solpuder , sen rouge.
Efter basen började min hy se väldigt bra ut.

Sen var det ögonens tur. Alltså: apricous ''stavelse?'' i mitten och inåt ögat , en mörk brun, ''choklad''
 längst ut som ett C , en ljus brunguld eyedust mellan det mörkbruna och apricouse och under ögat , sen en cream aktig inne i ögonvrån och vid ögonbrynet och lite på kinden. En gul kajal i ögonlinjen så man får bort det röda och ser piggare ut , en brun kajal längst ögonfransarna uppe och nere sudda ut den med en pensel , sen mascara då sa hon att om man ska böja börjar man långt in sen lite på topparna, sen vart det mascaran hon sa att man skulle sicksaxa uppåt så man får dom delade , sen en ögonbrymspenna - hon ville göra mina ögonbryn mera tjockare eller vad man ska säga, för jag har så smala.

Efter allt det dära vart det läpparna, alltså : ett orange ljus aktigt på läpparna.

Efter sminkningen så gick jag och min sminkör runt i affären och tog dom grejerna som jag hade haft. Jag och emelie trodde att det skulle bli runt 2000 kanske? FUCK NO!! 4083 KRONOR!! 4083 SPEN HAR JAG PÅ MITT FACE!! Helt otroligt... Men jag tig med mig bsgrunden hem, alltså: Fundation , cover mix , solpuder, och sen pensel till cover mix. och en gåva. En gliter grön eyeliner, passar till sommaren.

Hela kursen kostade bara 500 kr, verkligen värt det! Det tar bara en timme och det känns som 30 min bara!!
Man kan välja dags sminkning eller fest sminkning. Jag rekomenderar verkligen!!

Snart är det träning, efter träningen ska emelie sova hos mig! :D
Såklart får hon juh duscha hära, annars är det juh ÄCKLIGT! :P
Vi ska ha skit kul, för i morron ska vi upp till RIMBO!!!

 
Lägger nog in ett senare ikväll, nu får ni lite bilder.

Bild 1:
 
Outfit :
T-shirt - vet itne vad affären heter.
             Jeans - Cheap monday
             Strumpor - Kappa.

Bild 2:
            Sminket jag fick med mig hem.

Bild 3:
           Mina ögon, blev itne så bra bild, men jag är riktigt stolt
           Hur fina dom blev! :D


PUSS&KRAM vvv

Kommentarer
Postat av: Anonym

börja blogga MEEEER om din blogg ska bli bra

2009-02-24 @ 11:18:48
Postat av: Lzs

jag försöker

2009-02-25 @ 22:55:10
Postat av: jennifer

Tröjan måste du ju köpt på Ohio, sett den där ett antal gånger :D

2009-02-25 @ 23:47:43
URL: http://lilljemp.blogg.se/
Postat av: Lzs

Juste (aa)

2009-02-25 @ 23:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0